torsdag 25 maj 2017

Älskar dig

Min tur att natta Ines ikväll. Vi låg i hennes säng, vällingen var urdrucken, tänderna borstade och sagoböckerna utlästa. Då jag släckte lampan tittade hon på mig och sa nånting jag inte riktigt kunde höra. Det lät som ett par ord i följd men med nappen i munnen var det svårt att tyda vad det var. 
Du måste ta ut nappen Ines så jag kan höra vad du säger bad jag henne. Hon tog ut nappen och upprepade samma ord igen: Älskar dig! något jag alltid brukar säga till henne vid nattning. 

Sa du älskar dig? utbrast jag och Ines svarade nöjt ja. Sedan konstaterade hon att hon var pappas älskling och Ojjas (Joels) älskling och efter en stunds bökande bland kuddarna somnade hon gott. Underbara ord att höra från denna fantastiska lilla unge.

Mammas lilla älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar