onsdag 6 mars 2013

Realitycheck

Jag har alltid varit en ordningsam person som haft koll på mina saker. Den tiden verkar vara förbi.

Den senaste månaden har jag bla tappat bort mina hemnycklar och min lärarkalender. Idag var jag på Willys och storhandlade. Stod väldigt nöjd vid kassan med att jag faktiskt fått med allt på listan (aldrig handla utan lista, då vet man aldrig vad jag kommer hem med). Inser vid betalningen att plånboken visst ligger kvar hemma.

BAM, livet som trött småbarnsmamma in my Face!!!

Hem och hämta plånbok, tillbaks till Willys och den skrattande kassörskan. Hem igen med varorna och sen vidare till barnvagnsfiket för att lyxa till med lunch till mig och Joel. Inser väl där att visst ja, här tar de inte kort utan endast kontanter. Detta VET jag ju egentligen sedan innan!!!

Tillbaks till Willys för ett kontantuttag hos samma glada kassörska. Hon visar sig vara 3-barnsmamma och tröstar mig med att om ca 5 år lär jag börja bli mig själv igen.

Tycker ändå att det räcker nu. Har förstått att livet med småbarn = noll sömn = dålig koll. Behöver inga fler bevis på det tack!!!

Några uppmuntrande kommentarer eller historier från andra som är lika snurriga som jag skulle sitta väldigt fint känner jag.

Blev till slut en lunch med världens finaste kille i alla fall. :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar