torsdag 2 april 2015

Glad påsk 2015

Skärtorsdag idag och jag har varit ledig hela dagen. Joel skulle varit hemma med mig men så skulle de klä ut sig och påska på ett äldreboende med förskolan och det ville han inte missa såklart. Därför blev det några lugna förmiddagstimmar i soffan för min del innan jag hämtade hem min söte lille påskgubbe kl 13.

Påskandet hade gått jättebra. Gamlingarna tyckte barnen var så fina och hade bjudit på både applåder och lite påskgodis. 

Ännu så länge har vi lyckats undvika godis här hemma. Joel får russin eller annan torkad frukt ibland på lördagarna och är nöjd med det. När det bjuds av andra får han ta emot godis men brukar inte vilja ha mer än några bitar. 

Jag antar att det kommer bli en betydlig skillnad i ålder med godissnaskandet för barn nr 2... 

Nu väntar en lugn påskhelg här hemma. Vi kommer åka en sväng till sjöboden i helgen och förhoppningsvis blir det grillpremiär på altanen. Patrik är och tittar på grill i detta nu. Nästa vecka har jag och Joel påsklov och åker till Sthlm mån-tors.

Glad påsk önskar vi!


Världens sötaste påskgubbe! 🐣



Under utekläderna döljer sig en pippimundering. 


Vi stannade till vid sandlådan på vägen hem och fick en riktigt skön stund i solen. Just som vi skulle gå in för att äta mellis slog vädret om och mörka regnmoln tog över. Morgonen började med solsken och snöfall, riktigt aprilväder med andra ord.


Här hemma har vi påskpyntat med ris och i morgon blir det nog lite pysslande med att tillverka marsipankycklingar. 🐥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar