torsdag 16 april 2015

Joel är föräldraledig

Patrik och jag ska på bröllopsfirande i Kittelfjäll hela helgen. Joel kommer att bo alldeles själv hos mormor och moster Sofia mellan onsdag och söndag och han har stolt förkunnat att han ska vara föräldrarledig. 
Det var en mycket glad och uppspelt kille som möttes upp av mormor på Stockholms central. Det var knappt han hade tid ens till fika och hej då- kram till sina föräldrar. Så bråttom hade han att ta tunnelbanan hem till mormor och katterna. 

Jag är helt övertygad om att han kommer ha det hur bra som helst i Stockholm. För egen del känns det allt lite nervöst att åka bort så här långt in i graviditeten. Samtidigt får jag nu chansen att njuta av flera dagars extra ledighet, sovmorgnar, hotellfrukost, vuxentid med Patrik och en hejdundrande bröllopsfest. 

Men nog sjutton är det en liten del av mig som redan nu längtar till söndag kväll då jag får träffa vår härlige, lille going igen. 



En liten gosstund på cafét knyckte jag till mig. 


Försök få denna uppspelta kille att stå still 5 sek om du kan. 


Pappa fick sig också en kram. 


Sen var det hög tid att dra tyckte Joel och tog sin väska i ena handen och mormor i den andra och gick. 


På planet till Vilhelmina. Vuxenäventyret kan börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar