tisdag 13 december 2011

Glad Lucia


Hej hej!

Joel ligger i sin vagn och tar sig en förmiddagslur och har ingen aning om att det är Lucia idag. Det har knappt hans mamma heller. I vanliga fall skulle jag redan ha tränat jul- och Luciasånger under flera veckors tid, jag skulle varit mitt uppe i planerande av julavslutning och förmodligen suttit och pysslat i ett klassrum i kreativt kaos precis i denna stund. Men, nu är jag ju utanför skolans värld och mitt uppe i att bara vara med världens underbaraste lilla Joel. Då är det ganska lätt att missa en del av allt det som pågår runt omkring och det gör faktiskt ingenting.

Joel växer och växer. Framförallt på längden men även på bredden. Han är nu 64 cm lång och väger 5850g. Han utvecklas och lär sig om sin omvärld hela tiden. Det bästa han vet just nu är mobilen som hänger ovanför hans skötbord. Den kan han ligga och titta upp mot, "prata med" och skratta åt hur många gånger som helst.

Till min stora glädje har han också lärt sig att sova middag inomhus i sin vagn. Förr var det enda säkra sättet att söva honom att ge sig ut och rulla på stadens kullerstenar eller att sitta med honom sovande i knät efter amning. Inte så praktiskt när Göteborgsvädret som nu bjuder på bara massa regn och blåst, eller om jag vill göra något annat än att sitta i soffan under tiden han sover. Men, nu är det andra tider och fritt fram för mig både att göra ett litet blogginlägg eller att dra fram dammsugaren när andan faller på.

Nu börjar det dock att röra sig och grymta lite bortifrån hallen så jag ska snabbt avsluta och ladda upp en liten bild.

Glad Lucia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar