onsdag 29 augusti 2012

Förväxling har skett

Oj, oj nu har det blivit lite fel här. Till Stockholm kom jag med en glad kille som tre nätter i rad slog oss alla med häpnad med sömnrekord efter sömnrekord. Han strålade ikapp med solen om dagarna, åt som en liten häst och lekte nöjt och självständigt så länge man befann sig någonstans i närheten.

Hem till Göteborg fick jag med mig en febrig liten stackare. Matlusten är puts väck vilket lett till orolig nattsömn och att vällingflaskan åter måst komma fram nattetid. Det grinas och gnälls om dagarna, leka är bara kul korta stunder och endast i sällskap av andra. Vagnen duger bara att sova i, att sitta i den i vaket tillstånd är kass. Då skriker den unge mannen i högan sky så fönstrena skvallrar och trafiken stannar av.

Jag vill ha den lilla glada solstrålen tillbaka tack. Vet inte om förväxlingen skedde på tåget ner till Gbg eller kanske redan på någon av Stockholms tunnelbanor. Bäst att höra med både SJ och SL om en monstermamma möjligtvis hört av sig och saknar sitt lilla monsterbarn.

Efterlysning: Vart har denna glada lilla kille tagit vägen?

2 kommentarer:

  1. evamargareta21@hotmail.com29 augusti, 2012

    Goaste Sandra! Jag längtar efter dig på jobbet! Mycket har hänt må du tro!
    Oj, oj, oj vad Joel har växt, matar du in blomstergödning i vällingen???? Kram Eva L

    SvaraRadera
  2. Jag såg honom på vår innegård igår, kramig och mysig

    SvaraRadera