lördag 16 juli 2016

Legoland

 Patriks semester är äntligen här! Vi startade med ännu en sjöbodsvistelse. Den här gången utan feber och storm men med bad och spontanbesök av min gamla Muskökompis och hennes båda döttrar. Superhärlig helg helt enkelt.

                  Sjöbusar i farten!
          Ännu en fantastisk kväll på 
            vårt underbara Stocken! 

Sedan bar det av hemåt för tvätt och packning för tidigt på måndag morgon drog vi iväg med Stena-färjan till Danmark och Fredrikshamn. Färjan var full av folk. Nicke-Nyfiken stod för underhållningen och förutom en utspilld kaffekopp på de enda par byxor jag hade med mig gick resan mycket bra.


Väl i Danmark bilade vi vidare mot Horsens, där vårt hotell låg, via Åhlborg där vi stannade till för lite shopping och glass.

Joel och Ines testar utemöbler. 
De runda stolarna blev Patrik och jag fasligt förtjusta i.

Så väntade två dagar på Legoland innan hemfärd sent på onsdag kväll.
Första dagen på Legoland var fantastisk, lagom med folk vilket gjorde att vi kunde se och göra precis det vi ville utan några längre köer och trängsel. Ett regnoväder drog in under eftermiddagen men då var vi redo att åka hem till hotellet igen mycket nöjda med vår dag. Efter lek, vila och ombyte hade vi en mysig kväll på italiensk restaurang i lilla Horsens.

Finklädd Ines i full fart i hotellkorridoren.

Nästa dag var lite mer kaosartad. Det började redan på vägen till Legoland med att Joel blev åksjuk och kräktes ner både sig själv och bilbarnstolen. Ett saneringsstopp senare var vi
framme och redo för dag två. Denna dag var det dock betydligt fler som bestämt sig för att besöka den populära parken. Det var människor överallt, mycket tack vare det soliga och fina vädret. Men vi hann att åka några fler attraktioner och inte minst shoppa loss i Legoshoppen. Där var det knökfullt dagen innan pga regnet men denna dag nästan tomt. Joel, som hade namnsdag dagen till ära, valde en tuff legohelikopter. Efter en avslutande namnsdagsglass packade vi på eftermiddagen återigen in oss i bilen och  påbörjade resan hemåt.

Duktigare barn att resa med kan jag inte tänka mig. Båda har passat på att sova en del under bilturerna och varit goa och glada precis hela tiden. Jag är så stolt över min fina lilla familj.

   Legoland dag 1.
    Legoland dag 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar