fredag 15 juli 2016

Sjöbodsnatt med feberyra

Äntligen kom helgen då vi skulle ut till vår kära sjöbod igen. Allt började så bra, vi kom iväg i tid, vi hade härliga vänner på grillmiddag, Joel fiskade lite krabbor under kvällen och så småningom låg båda våra små på loftet och sov sött.

Jag och Patrik satt i soffan och bara njöt av den otroligt vackra kvällen... Lugnet före stormen visade det sig. Så snart vi lagt oss förändrades vår magiska kväll till mardrömsnatt.

Regn och storm bröt ut vilket fick bodluckorna att slå i vinden och tvingade ut Patrik 2 gånger innan han lyckades försegla dem.
Ines började gnälla i sin säng, fick lägga sig hos mig och fick sen hög feber under natten. Hon feberyrade, grät och gnällde och sov knappt någonting alls trots alvedon. Jag satt i bäddsoffan med henne i knät och vaggade och försökte lugna.
Natten innehöll också kraftiga hostattacker (från mig), akut kissnödighet (Joel) och en mycket irriterande fluga som surrade runt och störde. Dessutom hade vi alldeles för få kuddar och täcken därute visade det sig.

Nästa morgon var alla utom Joel minst sagt helt slut. Ines feber var fortfarande hög så efter frukost, krabbfiske och en glass på campingen åkte vi hem.

Så trött och stilla som Ines var under gårdagen har vi aldrig sett henne. Helst ville hon bara ligga på mig eller Patrik och sova. Lite piggnade hon till under kvällen och nu har hon sovit hela natten och sover ännu. Hoppas vår lilla vilda vaknar pigg och full med fart så som vi är vana att se henne.

              Vår magiska kväll.

                       Liten sjukling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar