fredag 4 november 2016

Intervju med Joel 5 år

På sociala medier snurrar just nu intervjuer gjorda mellan mammor och barn. Inte kunde jag låta bli att ställa samma frågor till Joel under vår fredagsmyskväll i soffan.


Vad brukar mamma alltid säga till dig?

–  Jag älskar dig. (Stämmer!)

Vad gör mamma glad?

– Att jag inte gör elaka saker. (Säger han allvarligt.)

Vad gör mamma ledsen?
– Att jag gör dumma saker. (Säger han och flinar lite.)

Hur får mamma dig att skratta?
– Tja, vet inte riktigt mamma. Att jag får ladda ner nåt på telefon eller paddan. (Som han tjatat och ikväll äntligen hade han fått ladda ner ett nytt spel på paddan.)

Hur var mamma som barn?
– Glad! :)

Hur gammal är mamma?
– Nu? 108. (Tack för den snorunge;)

Hur lång är mamma?
– Mmm, ställ dig så får jag se. Lägger handen på mitt huvud visar sen i luften. Du är så här lång. (Smart kille.)

Vad gillar mamma att göra mest?
– Ha telefonen. (Oops, får bli betydligt mer begränsad mobilanvändning på mamman i fortsättningen.)

Vad är mamma jättebra på?
–  Har glömt av det faktiskt mamma. Tja hm jag vet! Dra ut saker när de har frusit fast. (Lyckades få upp förrådsdörren som fryst fast tidigare idag.)

Vad är mamma inte så bra på?
– På att nå upp till taket. (Sant!)

Vad jobbar mamma med?
– Skola. (Försökte få ett mer utvecklat svar men det gick inte.)

Vad är mammas favoritmat?
– Spagetti och köttfärssås. (Oh yes!!!)

Varför är du stolt över mamma?
– För att du är så snäll. (Åhhh.)

Om mamma var en seriefigur, vem skulle jag vara?
– Vad är en seriefigur? (Jag förklarar)

Daniel tiger nej jag menar Nicke Nyfiken. Både och! (Okej?!?)

Vad gör du och mamma tillsammans?
– Åker tåg! (Händer titt som tätt.)

Vad är likt mellan dig och mamma?
– Håret, för vi har ju samma färg på riktigt. (Yes.)

Vad är olikt mellan oss?
– Ansiktet, nej jag menar fötterna. För att du har ju större. (Helt sant förstås.)

Hur vet du att mamma älskar dig?
– För du har sagt det. (Många, många, många gånger!)

Vilket är mammas favoritställe?
– Alfonshuset! (Eller hur?!?)

   Älskade Joel, så glad för att du är du! 

Bild tagen i trädgårdsföreningens           lekpark. Efter vårt senaste besök på Alfonshuset, dvs mitt favoritställe. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar