torsdag 3 november 2016

Tröttmössa

Under en ganska lång period nu har Ines haft väldigt oroliga nätter med många stunder då hon vaknar till och gråter och jag eller Patrik tvingas springa in till henne, ge nappen, stoppa om, trösta och förr eller senare bära över henne till vår säng. Väl där somnar hon om ganska snabbt om vi har tur. Har vi otur kan det bli lååånga stunder (upp till en h eller 2) då hon snurrar, bökar, sparkar, skallas och gnäller innan hon slutligen kommer till ro. Oftast då på tvären i sängen med huvudet uppe på huvudet på mig eller Patrik och fötterna tryckta mot mage eller rygg på den andre.

Vad denna oroliga sömn beror på är ju svårt att veta men kan vara en kombination av långdragen hosta, tandsprickning, bearbetning av dagens alla händelser på förskolan (där hon för övrigt trivs super) samt någon light-form av nattskräck.

Inatt var jag själv hemma med barnen och flera turer in till Ines i kombination med att hon ännu går på sommartid och därmed vaknar före 6 gjorde en redan trött mamma Sandra ännu tröttare. Inte konstigt då kanske att jag i stället för kaffe började hälla grötpulver i kaffebryggaren till Joels stora förvåning och väldigt glada skratt vid upptäckten. 

Nu är Patrik hemma igen och vi har precis burit in Ines säng till sovrummet och nattat henne där. Själv ska jag sova hela natten själv inne i hennes rum vilket jag ser ofantligt mycket fram emot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar