fredag 4 januari 2013

Nya tider

Då är det faktiskt så att mina dagar som mammaledig börjar gå mot sitt slut. Det som för drygt ett år sedan kändes som en ocean av tid har gått försvinnande fort och på måndag börjar jag jobba igen. Trots att jag på många sätt ser fram emot detta så skulle jag utan tvekan skruva tillbaka tiden och uppleva alla stunder tillsammans med Joel igen och igen och igen om jag bara fick chansen.

Sedan den dagen Joel föddes har jag upplevt känslor jag inte visste om att jag hade, jag har varit med om ögonblick tillsammans med honom som jag aldrig kommer glömma. Jag har promenerat och fikat som aldrig förr och fått nya fantastiska vänner genom föräldragruppen. Tillsammans med dessa underbara och nyblivna mammor och pappor har jag vuxit in i och landat i rollen som förälder. I början kändes det som att jag hade noll koll, ett tag var jag så uppslukad av att vara mamma att jag nästan tappade bort mig själv och kände mig som en halv människa om jag inte hade barnvagnen i ett fast grepp eller Joel i en bärsele på magen. Numera kan jag njuta av att vara "bara Sandra" igen. Att komma hemifrån en stund och att inte prata om vare sig sömn(brist), tandsprickning eller blöjbyten under ett helt samtal.

Men, jag släpper inte taget om min mammaledighet helt och hållet. Varje onsdag kommer jag fortsätta att vara ledig tillsammans med Joel vilket jag ser väldigt mycket fram emot.

Så god fortsättning alla läsare, hoppas att ni följer oss även under år 2013. De som vill får väldigt gärna lämna en kommentar då och då. Det uppskattas mycket.

Kram Sandra
(med liten tår i ögat och jobbpirr i magen)

På väg hem från BB 2011.09.29.
Nyårsafton 2012.12.31.

3 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon! Det kommer att gå så bra.
    Puss och kram!

    SvaraRadera
  2. Tack! Lyckliga jag som har världens finaste vänner.

    SvaraRadera