onsdag 13 maj 2015

Bakar, boar och bygger.

Nedräkningen har börjat. Joel föddes i vecka 38 och det är just den vecka jag är i nu. Dags att för min del sluta jobba och för oss alla börja förbereda oss på att bli 4 i familjen. 

Vi har därför en lugn helg bakom oss. Jag bakade morotskaka att bjuda kollegorna på. Vi boade i lillerummet genom att få upp lite saker på väggarna. Spjälsängen är nu bäddad och BB-väskan packad.

Lördagen bjöd på en liten tur till Kungälv där vi åt lunch och spontanshoppade en snygg, grön vårjacka till Joel. Ett besök på Ica Maxi ledde också till spontanshopping i form av fönsterputsutrustning till mig och Patrik och till Joel hans första små-lego. 

Nu väntar Kristi Himmelfärdshelg med några extra lediga dagar. Vi får se vad vi hittar på men den vanliga resan till Stockholm för mig och Joel och Patriks golfresa till Skåne får i alla fall utebli. Det känns säkrast att hålla oss på hemmaplan nu under ett tag framöver...

Här ska det bakas...

Vi börjar känna oss redo.

Legobygge pågår. Blev ett mycket fint lok till slut. Men då hade mamma tagit över byggandet och pappa ställt sig vid spisen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar