lördag 30 maj 2015

Tiden innan Ines

De första dagarna efter att jag slutat jobba fick Patrik halsfluss och blev sängliggandes i nästan en vecka. I väntan på bebisen fick jag alltså lite sällskap här hemma. 

Jag försökte ta det lugnt och vila men hade som vanligt lite svårt att låta bli det där med att städa, fixa och plocka. När Patrik piggat på sig passade vi på helgen på att ta en tur till Bauhaus och Ikea och nya fina hyllor för praktisk förvaring under trappen blev resultatet.
Finfina hyllor och Joelhäng. 
Vi fick några härliga morgnar och eftermiddagar ihop då dagarna på förskolan kortades ner när jag var hemma.

Sova middag och ta bilder på magen var vad jag roade mig med om dagarna.

Förutom lite, lite svagt molande värk i ryggslutet då och då kände jag inte av någonting som skvallrade om att förlossning var på gång under denna tid.
Tur var väl det för vi hade många roliga saker inbokade i månaden maj:

Först och främst vårfest inklusive picknick, uppträdanden och fiskdamm torsdag 21/5 på Joels förskola Äppelgården.


Detta följdes samma kväll av att jag mötte upp några av Göteborgs allra finaste mammor för en tre-rättersmiddag på Post hotell.


På fredagen fick vi härligt och efterlängtat besök av kompisen Love, mamma Frida och lillasyster Stella. Killarna hade buskul ihop och Joel passade även på att bebismysa lite med Stella i knät. 


Vidare var det på lördagen 23/5 folkfest i stan då Göteborgsvarvet gick av stapeln. Solen sken och vi var på plats i Slottskogen med picknickfilten. Bara  moster Sofia som saknades. Hon brukar vara en av dem vi hejar på men tyvärr var hon kvar i Stockholm i år. 

Heja fick vi istället göra på Joel som sprang årets minilopp och fick både fin T-shirt, medalj och banan. 

Efter grillmiddag med farfar och Inga-Lill hemma på vår soliga altan bar det av på 40-årspartaj för mig och Patrik. Temat var 80-90-tals pop och rock.

Meet en höggravid Gwen Stefani och Hank von Helvete. Lite glada är vi att vattnet inte gick just denna kväll. Hade kanske gjort succé på förlossningen dock...

På söndagen var jag allt annat än pigg, det kändes verkligen att gårdagen gått i ett. Skönt var det med måndag igen då Joel var på förskolan några timmar. Jag fixade lite städning här hemma och sen hängde vi hemma hos kompis Alvin och hans familj hela eftermiddagen. Jag kände då att det där med att även denna bebis skulle vara tidig nog inte stämde, jag kommer säkert gå över tiden nu var snarare känslan. 

Men tji fick jag. Samma kväll satte värkarbetet igång och tidigt nästa morgon var hon här, vår fina lilla Ines.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar