lördag 23 januari 2016

7 månader



Vad denna fantastiska lilla tjej inte vet är att jag och Patrik beslutat att nu är det slutammat nattetid.

Utvecklingsfaser, tänder och julens bortavistelse har gjort att Ines vaknar ofta och för att somna om då ska amma en skvätt och detta sker många, många gånger per natt. Sedan ska hon ligga kvar bredvid mig alldeles nära med resultat att min sömn är minst sagt upphackad. 
Men nu ska det bli slut med det. Sova i egna sängen hela natten är det som gäller och vaknar hon och är hungrig får det bli en flaska välling. 
Vi testade detta nya koncept för första gången natten till lördag. Joel sov då hos farmor, jag i Joels säng och Patrik skötte Ines helt på egen hand. Det blev skrik och en första flaska redan vid 12-tiden på natten. Två gånger till vaknade Ines och Patrik fick bära och vyssja henne till sömns innan det var dags för ny flaska klockan 6 på morgonen. Sen somnade lilla fröken om och sov till strax innan 8. Ett klart godkänt resultat för att vara första natten. Håller tummarna för att det går ännu smidigare inatt då tanken är att jag ska sova kvar hos vännen Hanna i stan efter hennes födelsedagsmiddag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar