torsdag 2 februari 2012

Liten sjukling

Joel har nu, vid 4 månaders ålder, drabbats av sin första förkylning med feber. Det började med lite heshet och småsnuva en kväll vilket övergick till en sömnlös natt med feber och en massa snorande och rosslande. Joel var så ledsen och somnade bara till under korta stunder. Jag vet inte hur många varv jag gick runt i lägenheten med honom i famnen, det vaggades och nynnades vaggsånger i en evighet.
Efter denna vaknatt befann jag mig i ett zombieliknande tillstånd och Joel var trött och gnällig hela förmiddagen. Men, alvedon, koksaltlösning och fantastiska pappa Patrik som kom hem efter lunch och gick ut på en riktigt lång sovpromenad med vår lilla kille gjorde susen för oss båda. Inatt har Joel sovit som en liten stock. Feber och snorande är kvar men han verkar betydligt piggare och framförallt nöjdare under sina vakna stunder. Det gör ont i ens mammahjärta att ha en så liten sjukling och inte kunna göra honom bra på en gång. Samtidigt gör tröttheten honom så lugn och kramig. Han är så nöjd med att bara ligga i mitt knä och vara nära, nära...

2 kommentarer:

  1. Det är jobbigt när barnen är sjuka. Ktya ktya lille Joel!

    SvaraRadera
  2. Cool sida till en cool kille!!

    SvaraRadera