onsdag 30 maj 2012

Ny erfarenhet rikare

Livet som mammaledig kan som tex i förra veckan vara helt förtjusande. En solig tisdag tog vi färjan ut till vacker skärgårdsö där vi i lugn och ro kunde njuta av vackert väder och mysig trädgårdsservering. Detta utan att behöva trängas med turister och semesterfirare eftersom de allra flesta jobbar ännu.

Idag var mammalivet inte lika glamoröst. Visserligen sken solen och vi satt återigen och glassade på en trevlig uteservering. Det var bara det att den här gången behagade Joel bajsa. Inget ovanligt i sig, det brukar han göra 2-3 gånger per dag. Men, just idag var det så mycket som ville ut så blöjan räckte inte alls till. En hel del hamnade faktiskt på mitt byxben eftersom Joel satt i mitt knä.

Inte alls mysigt att bli nerbajsad på café en bra bit hemifrån. Joel kunde snabbt tvättas ren och få på sig sina extrakläder som alltid är nerpackade men några sådana fanns inte till mig. Jag fick helt enkelt tvätta av mig bäst jag kunde och traska hemåt med stora våta fläckar på byxorna och en mindre trevlig erfarenhet rikare. Nerbajsad på café: CHECK!


2 kommentarer:

  1. Härlig bild! Man ser tydligt att Joel gått vidareboch glömt den lilla incidenten:)

    SvaraRadera
  2. Och att mamman kommit ihåg att packa ner alla extrakläder utom strumpor. Känns det igen? =)

    SvaraRadera