måndag 9 januari 2012

Nattning


Oj, oj här kommer inläggen tätt. Jag har nu för andra kvällen i rad lyckats sjunga Joel till sömns i hans egna säng. Tidigare har han alltid sovit till och från i mitt knä under kvällsamningsstunderna. Vi kan ha otaliga sådana under en kväll eftersom min mjölk då inte är lika mättande som under dagtid. Det vanliga har sedan varit att vi så småningom somnat tillsammans i stora sängen när jag gått och lagt mig och vi ammat ytterligare en gång på plats i sängen.

Det jag och Patrik nu försöker införa är en liten kvällsritual med pyjamasbyte, liten stund med lek och gos, amning och sen mjölkersättning i flaska från Patrik. Detta för att Joel ska vara riktigt mätt och nöjd när vi lägger honom i spjälsängen.

Både igår och idag somnade han till slut efter jag vet inte hur många vaggvisor på repeat från mig. Hoppas att detta blir en trend som håller i sig. Uppskattar verkligen att få liten egentid med Patrik så här på kvällskvisten. Att se en film ihop, äta tillsammans i lugn och ro och kunna föra ett samtal utan avbrott var saker vi förr tog för givet men som nu är guld värda. Håller tummarna för att Joel ska sova gott i sin säng fortsättningsvis!

1 kommentar:

  1. Heja heja! Jag håller tummarna. Det är så skönt när man når dit. Kram

    SvaraRadera