måndag 9 januari 2012

Uppdatering


Äntligen vardag säger jag och Joel. Det har varit underbart med lediga dagar tillsammans med Patrik men de vardagliga rutiner vi tidigare fått in har rubbats rejält. Dags att återuppta sov- mat- och lekstunder på något mer lika tider om dagarna. Dessutom ser vi fram emot våra träffar med långpromenader och en och annan fika tillsammans med mammor och bebisar i vår föräldragrupp. :)

Joel är ett riktigt charmtroll och blir bara mer och mer social. Han kan ligga och "prata" långa haranger med både sig själv och den som befinner sig i hans närhet. Babygymmet blir alltmer populärt, där kan han nu ligga nöjd och boxas på sakerna som hänger och dinglar ovanför honom. Även babysittern kan numera uppskattas att sitta i en stund medan mamma och pappa får i sig lite mat tex. Vi är dock mest vana att äta i skift och att äta väldigt snabbt.

När Joel ska sova på dagarna funkar det bäst på promenad i vagnen men vi ska först sjunga lite för honom (och resten av folket vi passerar). Under sina vakna stunder gillar han skarpt sånglekar med rörelser till. Imse vimse, I ett hus i skogens slut, Hoppe hare och En kulen natt kan jag sjunga hur många gånger som helst och han bara skrattar och ler. Läsa en bok då och då är också roligt om han är på det humöret. Han tittar noga på bilderna i "Max lampa" och vill gärna provsmaka bokens hörn, det är minst lika viktigt som att lyssna till storyn. Vi har också börjat leka "titt ut" vilket även det är en höjdare tycker Joel. Jag blir bara alltmer förälskad i denna fantastiska lilla kille och jag är så glad att ha honom i mitt och Patriks liv. Vissa dagar när han sovit lite väl länge kan jag inte låta bli att pilla lite på honom så att han råkar vakna, bara för att jag längtar så efter honom.

Nu sover han gott i vagnen efter vår promenad och jag tänkte passa på att äta en sen lunch och städa undan julen. Men sover han för länge kanske jag bara måste vara där och klappa lite på honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar